Практична робота 6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин
Давайте пригадаємо.
Хід роботи
УВАГА!!! На окремих листках, в клітинку, виконуємо практичну роботу (зразок), заповнюємо таблицю і пишемо висновки.
Зроблену фотографію роботи відсилаємо на електронну адресу. Не забуваємо підписати прізвище та ім'я автора.
Давайте пригадаємо.
♦ Навіщо тваринам потрібна нервова система?
♦ Яку будову має нервова система кишковопорожнинних?
♦ Яку будову має нервова система кільчаків?
♦ Яку будову має нервова система членистоногих?
♦ Яку будову має нервова система молюсків?
♦ Які частини нервової системи координують її діяльність у молюсків і членистоногих?
Хід роботи
1. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку риб. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.
Рис. 1. Головний мозок костистої риби(вигляд зверху):
1 — нюхова частка;
2 — передній мозок (великі півкулі);
4 — середній мозок;
5 — мозочок;
6 — довгастий мозок.
2. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку амфібій. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.
Рис. 2. Головний мозок земноводного(вигляд зверху):
1 — нюхові частки;
2 — передній мозок (великі півкулі);
3 — проміжний мозок;
4 — середній мозок;
5 — мозочок;
6 — довгастий мозок.
3. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку рептилій. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.
4. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку птахів. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.
Рис. 4. Головний мозок птаха(вигляд зверху):
1 — нюхові частки;
2 — передній мозок (великі півкулі);
4 — середній мозок;
5 — мозочок;
6 — довгастий мозок.
5. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку ссавців. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.
Рис. 5. Головний мозок ссавця (кролика)(вигляд зверху):
1 — нюхові частки;
2 — передній мозок (великі півкулі);
4 — середній мозок;
5 — мозочок;
6 — довгастий мозок.
Зразок: Практична робота № 6.
Порівняння будови головного мозку хребетних тварин
Мета: розглянути особливості
будови головного мозку хребетних тварин, з’ясувати особливості його організації
та ускладнень будови.
Хід роботи.
План
|
Риби
|
Амфібії
|
Рептилії
|
Птахи
|
Ссавці
|
Відділи
мозку
|
|||||
Об’єм
переднього мозку в порівнянні 3 іншими відділами мозку
|
|||||
Ступень
розвитку відділів мозку
|
|||||
Особливості
поведінки тварин
|
Висновки:
6. Формулювання висновків
Сформулюйте висновки практичної роботи, у яких укажіть, як особливості будови головного мозку пов’язані з особливостями життєдіяльності хребетних тварин.
Комментариев нет:
Отправить комментарий