Біологія 7-А урок №3 Практична робота

Практична робота 6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин 
Давайте пригадаємо.

♦  Навіщо тваринам потрібна нервова система?
♦  Яку будову має нервова система кишковопорожнинних?
♦  Яку будову має нервова система кільчаків?
♦  Яку будову має нервова система членистоногих?
♦  Яку будову має нервова система молюсків?
♦  Які частини нервової системи координують її діяльність у молюсків і членистоногих?





Хід роботи
1. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку риб. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.
Рис. 1. Головний мозок костистої риби(вигляд зверху):
1 — нюхова частка;
2 — передній мозок (великі півкулі);
4 — середній мозок;
5 — мозочок;
6 — довгастий мозок.

2. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку амфібій. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.
Рис. 2. Головний мозок земноводного(вигляд зверху):
1 — нюхові частки;
2 — передній мозок (великі півкулі);
3 — проміжний мозок;
4 — середній мозок;
5 — мозочок;
6 — довгастий мозок.

3. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку рептилій. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.
Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. ПР № 6 ...
4. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку птахів. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.
Рис. 4. Головний мозок птаха(вигляд зверху):
1 — нюхові частки;
2 — передній мозок (великі півкулі);
4 — середній мозок;
5 — мозочок;
6 — довгастий мозок.
5. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника, ознайомтеся із особливостями будови головного мозку ссавців. Визначте, з якими особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.
Рис. 5. Головний мозок ссавця (кролика)(вигляд зверху):
1 — нюхові частки;
2 — передній мозок (великі півкулі);
4 — середній мозок;
5 — мозочок;
6 — довгастий мозок.
Зразок:     Практична робота № 6
Порівняння будови головного мозку хребетних тварин
Мета: розглянути особливості будови головного мозку хребетних тварин, з’ясувати особливості його організації та ускладнень будови.
Хід роботи.
План
Риби
Амфібії
Рептилії
Птахи
Ссавці
Відділи мозку
 




Об’єм переднього мозку в порівнянні 3 іншими відділами мозку





Ступень розвитку відділів мозку




Особливості поведінки тварин



  


Висновки:
6. Формулювання висновків
Сформулюйте висновки практичної роботи, у яких укажіть, як особливості будови головного мозку пов’язані з особливостями життєдіяльності хребетних тварин.

 УВАГА!!! На окремих листках, в клітинку, виконуємо практичну роботу (зразок), заповнюємо таблицю і пишемо висновки.
 Зроблену фотографію роботи відсилаємо на електронну адресу. Не забуваємо підписати прізвище та ім'я автора.

Комментариев нет:

Отправить комментарий